Tine Weppler



Direktør for Gyldendals Bogklubber og netbutikker, Tine Weppler, er uddannet folkeskolelærer, men har 15 års erfaring med ledelse bag sig.

Tine blev i januar 2001 hentet til Gyldendals dengang fire bogklubber med det mål at få Gyldendals Bogklubber tilbage i førerposition. Dette mål må siges at være indfriet, da Gyldendals Bogklubber i dag har femdoblet antallet af medlemmer og nu består af 13 forskellige bogklubber. At Tine i dag er ansvarlig for Gyldendals to internetboghandler er en naturlig forlængelse af Tines arbejde med salg, marketing og direkte kundekontakt.

Før Tine kom til Gyldendals Bogklubber, var hun direktør for Bonniers Bogklub og tidligere var hun redaktør på flere forskellige forlag.

Tine elsker at rejse og har rejst over det meste af verden. Det er også blevet til udgivelse af guidebøger på Politikens Forlag. Tine var sammen med sin mand Claus Weppler ansvarlig for ”Turen går til Thailand” i over 16 år og også forfatter på ”Turen går til Mexico”.

Tine er oprindeligt uddannet som lærer og har undervist i 8 år. I den periode har hun skrevet flere undervisningsbøger. Sproglig stimulering af børn har også optaget hende meget, og hun har skrevet flere børnebøger. Hun har endvidere været primus motor som redaktør og igangsætter på flere bøger, hvor rim, remser samt sproglig stimulering er kombineret med det at have det sjovt og lege med ord og ordvalg.

Blå bog
Tine Weppler, 52 år.
Uddannet folkeskolelærer i 1983 med linjefag i dansk og formning fra Emdrupborg Statsseminarium.
Lærer på Allerslev skole og kursusholder på Borups Højskole frem til 1991.
Derefter forlagsredaktør og projektleder hos Munksgaard og Nyt Nordisk Forlag.
Fra 1997 direktør i Bonnier.
Siden 2001 direktør for Gyldendals Bogklubber og nu også for to netbutikker.
Har udgivet undervisnings-, børne-, og guidebøger og er aktuel med ”Smid masken – veje til personligt lederskab”.

Bøger af Tine Weppler



- veje til personligt lederskab


Du bliver en bedre leder ved at vide, hvem du er! For god ledelse handler ikke om at iklæde sig en bestemt rolle, men snarere om at kende sig selv og turde udvikle sig og sine medarbejdere.

300,00
240,00


Gyldendal Business | Klareboderne 3 | DK-1001 København K | +45 3375 5555 | business@gyldendal.dk

Vi bruger cookies på GyldendalBusiness.dk

Her på sitet bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på GyldendalBusiness.dk, accepterer du samtidig vores cookie-politik.