Søren Marquardt Frederiksen



Man når sine mål med ord!

Søren Marquardt Frederiksen er både retoriker, journalist og underviser og har mange års erfaringer med at gøre folk til gode talere og skribenter. Han underviser på Københavns Universitet og Copenhagen Business School i retorik, journalistik, medier og kommunikation og har tidligere været projektvejleder på Roskilde Universitet.

Han skriver undervisningsbøger om retorik, journalistik og PR. Han er cand.mag. i litteraturvidenskab og retorik og har i en årrække arbejdet som journalist, debattør og kritiker på bl.a. Ekstra Bladet, Kristeligt Dagblad og Danmarks Radio P1. Desuden ejer han firmaet www.talerbloggen.dk, der tilbyder foredrag, undervisning og rådgivning i retorik, PR, medietræning og journalistik.

Udgivelser:
Få det fortalt – Sådan skriver du gode pressemeddelelser. Gyldendal Business 2009.
Skriv journalistik. Forlaget Frydenlund 2009.
Talen er vejen til indflydelse – en grundbog i praktisk retorik. Forlaget Samfundslitteratur 2009.
Hvad vil du sige? Forlaget Alinea 2009.
Hvad skete der? Forlaget Alinea 2008.
Skal du sige noget? Dansklærerforeningens Forlag 2007.
 

Bøger af Søren Marquardt Frederiksen



Journalistik for kommunikationsfolk


Skriv så du bliver læst viser, hvordan man i virksomhedskommunikation bruger journalistiske virkemidler, redskaber og genrer til at skrive tekster, som målgruppen finder spændende at læse.

300,00
240,00


Sådan skriver du gode pressemeddelelser


Hjælp til at komme igennem med dine historier i pressen. Sådan skriver du gode pressemeddelelser.

250,00
200,00


Gyldendal Business | Klareboderne 3 | DK-1001 København K | +45 3375 5555 | business@gyldendal.dk

Vi bruger cookies på GyldendalBusiness.dk

Her på sitet bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på GyldendalBusiness.dk, accepterer du samtidig vores cookie-politik.