Nu kan du købe den!

"Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag."

Det var ærgerligt. Bjarne ville ellers lige have Jytte til at sætte kunden i centrum, som det stod i strategien. Men det blev så ikke lige den dag. Som så mange andre strategiske beslutninger ikke lige bliver udført … den dag, eller præcis som vi havde tænkt det. Men hvorfor er det sådan?

Morten Münsters nye bog Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag udkommer i dag. 

Bogen handler om, at mennesker sjældent gør, som vi har planlagt, de skal. Morten Münsters pointe er, at vi faktisk modarbejder menneskets biologi og psykologi, når vi bruger de vanlige redskaber i værktøjskassen til at skabe forandringer i virksomheder, organisationer og samfund.

Og det er derfor, at flere argumenter, PowerPoint-slides, brændende platforme, slogans, klassisk forandringsledelse, pjecer, kampagner, fællesmøder og værdiudsagn trykt på kopper ikke virker efter hensigten.

Bogen tilbyder en praktisk og evidensbaseret tilgang til at ændre (andres) adfærd. I bogen omsætter Morten Münster de seneste 40 års forskning i menneskers adfærd til en lettilgængelig metode i fire trin.

Bogen kan give en håndsrækning til alle ledere og medarbejdere, som leder efter alternativer til de gængse virkemidler. Den faglige term er adfærdsdesign – og det er blevet brugt flittigt (og med succes) af Obama, Cameron, Google, Amazon og en lang række danske organisationer.

Her kan du købe Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag.

God læselyst!

Venlig hilsen
Gyldendal Business

 




POPULÆRE UDGIVELSER

dreams & details

Hvad har Formel 1, tv-serien Forbrydelsen og amerikansk fodbold med virksomhedsledelse at gøre? Ganske meget, viser det sig i dreams & details, som giver svar på erhvervslivets mest akutte spørgsmål: “Hvordan genopfinder man en virksomhed, mens det stadig går godt?”

Det ny Danfoss : Læs om administrerende direktør i Danfoss Niels B. Christiansens strategiske overvejelser i årene omkring finanskrisen, om hans fremgangsmåder og værktøjer og om, hvad andre ledere og virksomheder kan lære af Danfoss.

Om strategi

Artikler med klassikerstatus
Harvard Business Review har udvalgt de ti vigtigste artikler om strategi fra førende forskere og ledelsesguruer.

Strategi der virker : Strategiarbejdet skal demokratiseres og gentænkes, hvis det skal blive til andet end et årligt teater. Læs Lars Bo Hansens bog om det værdige alternativ: et strategiarbejde som en organisk proces.

Acceleration : John P. Kotters bog er til alle de gamle store, tunge organisationer, som har svært ved at accelerere hurtigt nok: Løsningen er at arbejde med et dobbelt styresystem for at kunne accelerere.




FOKUSREDAKTØR:
KONTAKT:


Camilla Larsen Schmidt ( GBCLS@gyldendal.dk )
Gyldendal Business | Klareboderne 3 | 1001 København K
Telefon: +45 3375 5555 | E-mailadresse: business@gyldendal.dk

SERVICE:
AFMELD:

Tip en ven | Tip Gyldendal Business
Afmeld Gyldendal Business Fokus